zondag 7 december 2014

Handwerkopleiding Les 6



Je ziet het misschien al aan de boeken op tafel, deze les ging over haken
Van deze boeken heb ik apart een foto genomen
als je toevallig in de boekenhandel bent, kijk er eens in,
moeilijk om ze niet te kopen:-)
Sinterklaas is vertrokken, vanmorgen een kerstboom gekocht, manlief is de boom van lichtjes aan het voorzien en nu neem ik de  tijd om jullie over les 6 te vertellen.

De lessen bestaan toch wel uit een vast ritueel, de cursisten vertellen iets over de door hun gemaakte DA of over waar ze mee bezig zijn geweest, dan een stuk theorie en vervolgens gaan we aan de slag. De tijd ging weer zo snel en het was erg gezellig, we waren lekker bezig en gunde ons amper de tijd voor een boterhammetje, gelukkig hebben we nog de juffen die ons in de gaten houden;-)

Als je mijn blog leest denk je misschien, ze is altijd lekker bezig, het is altijd leuk of zelfs super leuk en de tijd is altijd zo om.
Het is allemaal waar, maar tijdens de les heb ik ook ter sprake gebracht, dat ik tijd te kort kom, dat als ik zie wat andere cursisten maken, dat ik dan een beetje jaloers ben, ik heb dan het idee dat ik tekort schiet. Ik wil zoveel en kom tijd tekort. En wat ik eigenlijk ook al wel weet, maar het is goed dat het benoemd is, mijn enthousiasme is tegelijkertijd ook mijn valkuil. Ik moet ook een keer nee (gaan) zeggen, wil ik tijd voor mezelf en lees dus tijd voor de opleiding hebben. Ik weet wat me de komende tijd te doen staat, dat heet geloof ik ontwikkelen;) Ik had er verder nog niet zo over nagedacht, maar zo schrijvend bedenk ik me, wij hebben echt een leuke groep:)

Haken, ik kan het al, maar dat was niet voor iedereen zo. Mooi om te zien dan ieder van ons op een ander gebied van handwerken bezig is geweest, lees meer vaardigheden heeft dan de ander. Maar met zoveel aanstaande handwerkjuffen is dat geen probleem:-)

In de theorie kregen we uitleg van hoe je haken aan kinderen in groep 4 leert en wat zij kunnen maken. 
Kleurtje kiezen
Ik heb voor rosé gekozen
Wij hebben een overzicht
gemaakt van de verschillende steken
In groep 4 haken de kinderen losse en vasten
                                    
Misschien denk je wat kun je maken als je losse en vaste kunt haken.
Ik stond er zelf ook van te kijken, maar dat valt reuze mee
Ik vond bovenstaande voorbeeldjes leuk, een speldje aan het poppetje en
je hebt een leuke broche of wat denk je van een handig ballen netje.


mmmm, wat zal ik gaan maken
een ballen net of.......






























Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...