zaterdag 7 januari 2017

Droomdeken blijft bij een droom ;)

Ik weet niet wat het is met mij en met CAL's :(
Op de een of andere manier werkt het niet
Daarom ben ik ook zo terughoudend om mee te doen
Maar hier vertelde ik dat ik me toch (weer) had laten verleiden
Ik ben vol enthousiasme aan de deken begonnen,
maar het werd haken en uithalen, haken en uithalen :(
De rand golfde of het aantal steken klopte niet
Maar weer een proeflapje, weer een andere haaknaald, grrr
Ik stond op het punt om aan de
vierde tussenstrook te beginnen, maar
ik was weer niet tevreden, echt jammer, weer uithalen :(
Ik twijfelde doorgaan of stoppen


Tijd om rigoreus te werk te gaan ;)
Opnieuw beginnen er zit niets anders op!!
Bij Karin aan de haak vond ik het patroon van een andere deken
Dit is het begin, de steek heet de Blanket Stich
Het haken is eenvoudig en wat ik zo fijn vind
De zijkanten worden kaarsrecht & beide kanten zijn even mooi
Het steken aantal blijft kloppen :)

Ik heb met haaknaald 5,5 en mijn garen Royal van de Zeeman
210 lossen opgezet, je gaat haken met haaknaald 5
Mijn deken is nu bijna 1.60 m breed en ik heb het uitgeteld
met de 19 bollen kom ik aan +/- 1.80 m lengte :)


Mijn droomdeken blijft dus bij een droom ;)
Helemaal geen probleem, ik haak nu weer met plezier
 
Dat het wel mogelijk is om een droomdeken te haken kun je
bij mevrouw Haakgaren en bij Wendy zien
Hun dekens zijn echt prachtig!!





























13 opmerkingen:

  1. Wat jammer dat het niet uklt :-( maar gelukkig wordt deze deken heel mooi en nog belangrijker: je haakt weer met plezier! Je hebt dus het juiste besluit genomen. en nu maar hopen dat je je volgende keer niet weer laat verleiden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbaar dit! Ik heb er ondertussen wel eentje af en nog eentje in de maak. maar die ligt ook maar te liggen....Succes! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat het met de CAL-droomdekens niet zo lukt. Goed om na dat uithalen en opnieuw beginnen nu met plezier aan een andere deken werkt. Dit begin ziet er mooi uit, dus dit wordt vast jouw droomdeken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zal je uit de droom helpen ... Heel veel mensen stuitten op hetzelfde probleem als jij. En zelf ben ik ook al drie keer opnieuw begonnen en onlangs heb ik zelfs alles uitgehaald (ik was bijna klaar). De laatste keer heb ik na elke twee toeren gekeken of het geheel niet teveel ging golven en dan kun je meteen maatregelen nemen.
    Maar wel jammer dat het je zò verging. Ik zag trouwens ook dat er een sjaal van gehaakt kan worden; dan herhaal je wat patroontjes en omdat het geheel veel en veel smaller is heb je niet zo'n last van golven.
    De deken die je nu haakt vind ik ook erg leuk! Het is een hele mooie reliëfsteek.
    Succes ermee!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, het moet wel leuk blijven natuurlijk! Goed dat je voor wat anders kiest. En zo krijg je ook een mooie deken, je eigen droomdeken.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een ergernis is dat toch, als iets niet gaat zoals je zou willen. Maarre...je hebt nu ook een droomdeken, ik vind deze geweldig.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je wel voor het mooie compliment,Anita. Het gebeurt elke haakster wel dat er een project niet naar het zin gaat. Jammer van je droomdeken, want hij is echt niet zo moeilijk hoor! Ik denk dat het misschien aan het materiaal ligt waarmee je haakte? (Ik kan zo niet zien of opmaken uit je verhaal waarmee je haakte) En niet zozeer aan je haakkwaliteiten. Leuk dat je nu toch aan een andere droom deken bent begonnen. Succes en houd ons op de hoogte!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jammer dat het niet werkte en je alles uit moest halen, maar fijn dat je toch een patroon hebt gevonden waar je lekker mee haken kunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weet je... ik denk dat deze misschien nog wel veel mooier wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jammer dat het tegenviel, maar je moet doen waar je je goed bij voelt, dus was uithalen de boodschap en opnieuw starten met een ander patroon en dit ziet er echt wel heel goed uit!!!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. blijft lastig hoor, om het mooi gelijk te krijgen met verschillende steken. Ik ben wel eens met een vestje bezig geweest in verschillende steken, ik vond het een ramp..
    uiteindelijk heb ik het hele vestje in dezelfde steek gemaakt, dat ging perfect.
    Dus ik kan jouw oplossing goed begrijpen, en ik vind het prachtig worden zo!
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Plezier in je (haak)werk maakt het wel makkelijker. Dit begin ziet er leuk uit. Goed opgelost.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohhhh hoe herkenbaar! Ik ben precies net zo ver als jij gekomen voor ik 'm helemaal voor de tweede keer weer uithaalde en ga nu ook voor een deken in één steek 😂
    Ik haakte overigens ook met royale. Misschien dat de dikte van dat garen de verhoudingen van de haaknaald net anders pakt?
    Jammer, maar het volgende project wordt er vast niet minder mooi van

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...