vrijdag 9 juni 2017

Tuinnieuws juni :)

Leuk dat we met een aantal het 'tuinnieuws' er in houden :)
Eens in de 2 weken is leuk & gezellig
Hier groeit alles als kool ;)
Wat wil je met al die regen en zonneschijn :)

De AH-tuintjes zijn inmiddels opgegeten of
in de volle grond geplaatst
De spinazie en Rucola sla zijn verwerkt in een heerlijke salade :)
De Cherry tomaat, de paksoi en radijsjes doen het goed
en ik verwacht nu ze in de volle grond staan
binnenkort nog beter ;)
Op de foto boven rechts zie je een pompoenplant
die heb ik met mijn moeder geruild tegen een komkommerplant
De appeltjes gaan ook goed, maar ik moet wel opletten
op het blad, daar komt dan een soort van web op
met allemaal kleine rupsjes :(
Ja, we hebben hier eigenlijk helemaal geen klachten over de tuin ;)
De stokrozen, de goudsbloemen en de vrouwenmantel
het groeit allemaal geweldig!
Het dienblad is schoongemaakt en bedankt voor bewezen diensten
De aalbessen hebben hun zomer snoei gehad
zodat de besjes nu al flink rood aan het kleuren zijn
Ik ben al op zoek naar het recept van een aalbessencake
Staat me iets van bij dat ik die vroeger eens gebakken heb
én dat we de cake heerlijk vonden
Tja en wat te zeggen over de aardbeien
elke dag plukken we een bakje vol
en dat nu al een dag of zes, allemaal vitamientjes
Heerlijk op een beschuitje of in de yoghurt :)

Wat is het toch geweldig om een tuin te hebben
Als ik in de tuin aan het werken ben word ik helemaal zen :)

Over twee weken weer een tuinnieuws
Dan met nieuws over de buxus de Annabelle
Ook hebben we planten in de tuin
waarvan we nu nog niet weten welke het zijn
we hopen dat de bloemen ons meer kunnen vertellen ;)
Misschien tegen die tijd ook een up-date van de zonnebloemen?

Ik ga aardbeien plukken
én
ik klik even naar


Kijken of daar ook nog tuinnieuws is :)







10 opmerkingen:

  1. Heerlijk, zo'n enthousiaste tuinblog! Ja, je kunt veel plezier beleven aan een tuin!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het toch zo knap, die weelderige tuinen. Heerlijk om daar zo van te kunnen genieten. Ik ben geen tuinierster, maar ooit hebben we aardbeienplantjes in de tuin gezet. Die groeien nu als kool. En oh ja...we hebben ook bramen. Heel veel als de tijd er rijp voor is. De eer is niet aan mij hoor, maar ik zal binnenkort ook eens wat foto's maken om aan jullie te laten zien.
    Groetjes Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mjam heerlijk zeg die aardbeien. Ik het er slechts een paar die ik koester en uiteindelijk op een heerlijk beschuitje hoop op te eten. fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. geeft zoveel voldoening uit je eigen tuin te plukken. en nu een lekker regentje gehad lekker groeizaam weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Blijf maar lekker bloggen over jullie tuintjes, gezellig! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, één keer in de veertien dagen is goed te doen voor een tuinbericht. Ik schrok even toen ik las 'opgegeten' en dacht meteen aan die nare slakken. Maar gelukkig waren het andere eters..
    Wat heb je leuke collages gemaakt van je foto's! Heerlijk om aardbeien en aalbessen uit eigen tuin te hebben. Hebben de vorige bewoners jullie dit allemaal na gelaten?
    Mijn tuinbericht komt er binnenkort ook aan hoor...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om er zo mee bezig te zijn. Ze worden goed verzorgd, merk ik wel. Heerlijk dat verse fruit uit de tuin. Ik heb hier ook elke dag een bakje aardbeien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou dat gaat zeker goed bij jullie! (Gelukkig bij mij ook hoor) Heerlijk genieten van het zowel verzorgen als het opeten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ziet er goed uit zeg! Wat een heerlijkheid allemaal. Tuinieren vind ik ook altijd erg zen :)
    Fijn weekend, liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk om te zien wat er in jouw tuin groeit. Ik heb dit jaar alleen bloemen gezaaid en er staan nog een paar frambozen maar die zijn nog niet rijp.

    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...